آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

تحلیل آماری یک ابزار بسیار مفید برای دستیابی به راهکارهای مناسب در زمانی که فرآیندهای واقعی تحلیل به شدت پیچیده یا در شکل واقعی آن ناشناخته است. می‌باشد. تحلیل آماری، فرآیند جمع آوری، بررسی، خلاصه سازی و تفسیر اطلاعات کمّی را برای ارائه ی دلایل زیربنایی، الگوها، روابط، و فرآیندها پوشش می دهد.

*********
اینجانب سیدسعید انصاری فر دارای لیسانس و فوق لیسانس مهندسی صنایع، فوق لیسانس مدیریت دولتی گرایش MIS و دانشجو دکترا مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط مشی‌گذاری عمومی می‌باشم. برخی از سوابق علمی پژوهشی به شرح زیر است:

1- دارای بیش از 40 مقاله در موضوعات مختلف (کنفرانس های بین المللی و مجلات علمی پژوهشی و ژورنال ISC)
2- مولف سه کتاب (مبانی سازمان و مدیریت، آموزش مدل سازی معادلات ساختاری و SPSS، نگهداری کارکنان، چالش ها و نظریه ها)
3- مشاوره آماری و انجام تجزیه و تحلیل آماری در بیش از 700 پایان نامه ارشد و 50 پایان نامه دکترا
4- رتبه 7 کنکور دکترا
5- تدریس خصوصی آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزارهای SPSS، AMOS، Smart PLS، LISREL
6- کسب رتبه پژوهشگر برتر و برگزیده در جشنواره علمی پژوهشی شهرداری اصفهان

*********
تماس با ما:
ایمیل: ansarifar2020@gmail.com
شماره همراه: 09131025408
شبکه اجتماعی ایتا: 09131025408

*********
گروه علمی آموزشی پژوهشگران برتر:
این گروه با بهره مندی از کادری مجرب آمادگی تجزیه و تحلیل کیفی و داده های کمی آماری در موضوعات مختلف با استفاده از نرم افزارهای مختلفی چون SPSS ، Smart PLS، LISREL،R ، AMOS، Nvivo، Max QDA را دارد.

همکاران:
1-مجید دادخواه
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
2- مرسا آذر:
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
3- زهرا وحیدی:
دکتری مدیریت آموزشی، مدرس تحلیل کیفی
4-محمد مهدی مقامی:
دکتری آمار از دانشگاه اصفهان
5- طناز فریدنی:
کارشناسی ارشد آمار و ریاضی از دانشگاه اصفهان
6- زینب احمدی:
کارشناسی ارشد روان شناسی از دانشگاه اصفهان


***********
از دلایلی که پژوهشگران انجام تحلیل آماری را به ما می سپارند:
- تیم حرفه ای و با تجربه
- متخصص در زمینه انواع نرم افزارهای تحلیل آماری با بیش از 10 سال تجربه
- پشتیبانی و آموزش حضوری به صورت رایگان

آنچه در مورد طیف لیکرت باید بدانید

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸ ب.ظ

 

طیف لیکرت یا مقیاس لیکرت، یکی از رایج‌ترین سوالات پرسشنامه‌هاست. حتی اگر نام آن به گوش شما نخورده باشد، اگر تجربه پاسخ‌دهی به پرسشنامه‌ای را داشته باشید، به احتمال زیاد به این نوع سوال برخورده‌اید. هرچند پاسخ‌دهی به سوال طیف لیکرت برای مخاطب پرسشنامه بسیار ساده است اما طراحی آن همواره دارای پیچیدگی و همراه با سوالاتی در ذهن طراح نظرسنجی است. از قبیل: در چه مواردی استفاده از طیف لیکرت مناسب است؟ مقیاس عددی طیف را چندتایی باید انتخاب کرد؟ ۳، ۵، ۷ یا بیشتر؟ کی می‌توان مقیاس عددی طیف را زوج و در چه مواردی فرد باید در نظر گرفت؟ آیا به مقیاس عددی خنثی یا گزینه وسط نیاز هست؟ آیا باید به اعداد طیف برچسب زد؟ پاسخ این سوالات را در این مطلب خواهید یافت.

موارد استفاده از طیف لیکرت(سوال طیفی)

طیف لیکرت عموما برای اندازه‌گیری دیدگاه، احساس، نظر و مواردی از این قبیل که قابل مشاهده نیستند اما می‌توانند بر رفتار مخاطب موثر باشند، بکار می‌رود. به عنوان مثال:

مقیاس عددی مناسب برای سوال طیفی

انتخاب مقیاس عددی به سوالی که پرسیده می‌شود، وابسته است. اگر برای مفهوم یا ایده‌ای که در مورد آن پرسش می‌شود، معنایی مثبت تا منفی می‌توان متصور بود، مانند سطح رضایت مشتری، انتخاب طیف ۵ یا ۷ امتیازی مناسب است. به این مفاهیم دو قطبی یا دو‌ سویه(Bipolar) گفته می‌شود و بهتر است برای اندازه‌گیری مفاهیم دو سویه از مقیاس عددی فرد استفاده شود. اگر مفهوم موردنظر یک‌سویه یا تک‌قطبی(Unipolar) باشد و معنایی از صفر تا مثبت بتوان برای آن تصور کرد، مانند اثربخشی که مقداری منفی نمی‌تواند داشته باشد، انتخاب طیف ۴ یا ۶ امتیازی مناسب است. به عبارت دیگر برای اندازه‌گیری مفاهیم یک‌سویه مقیاس عددی زوج توصیه می‌شود. بنابراین در تکمیل راهکارهای مقابله با کفایت رضایت‌مندی، طراح پرسشنامه و نظرسنجی باید در مورد مفاهیم دو سویه گزینه وسط را استفاده کند.

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که پایایی و روایی مقیاس‌های ۲ یا ۳ امتیازی در مقایسه با مقیاس‌های امتیازی بیشتر،‌ کمتر است و سطح پایایی و روایی در مقیاس‌های امتیازی بیشتر از ۷ نیز تا حدی کاهش می‌یابد.

اگر تعداد زیادی سوال طیفی در پرسشنامه خود دارید، بهتر است آن‌ها را تا حد امکان با یک نوع مقیاس امتیازی طراحی کنید. به این ترتیب مخاطب سوالات در طی پاسخ‌دهی گیج نخواهد شد و شناسایی داده‌های ناسازگار و غیرصحیح و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی نیز راحت‌تر خواهد بود.

برچسب مقیاس‌های عددی طیف

پاسخ‌دهندگان باید بتوانند امتیازات طیف را به راحتی در ذهن خود تفسیر کنند. بنابراین اگر داده‌ای با کیفیت و دقیق می‌خواهید جمع‌آوری کنید، حتما ابتدا، انتها و در صورت وجود گزینه وسط طیف را برچسب بزنید و از ابهام جلوگیری نمایید. برچسب‌هایی مانند موافقت یا مخالفتی ندارم، مطمئن نیستم، همان‌طور که انتظار داشتم و نظری ندارم معمولا برای گزینه وسط طیف استفاده می‌شوند.

نهایتا در نظر داشته باشید که برچسب‌ مقیاس‌های عددی باید به راحتی قابل تفسیر باشد و پاسخ‌دهندگان باید تفسیر یکسانی از معنای برچسب مقیاس‌های عددی داشته باشند.

 

پرسشنامه پایان نامه مدیریت

طیف لیکرت یا مقیاس لیکرت چیست؟

طیف لیکرت ابزاری برای سنجش نگرش افراد است و برای تهیه پرسشنامه‌های سنجش نگرش در مدیریت و علوم انسانی کاربرد دارد.

آیا طیف لیکرت باید نقطه وسط داشته باشد؟

همیشه از طیف‌های فرد استفاده کنید و طیف زوج را انتخاب نکنید. سوالاتی مانند ممتنع، نظری ندارم و مانند آن را برای نقطه وسط در نظر بگیرید.

آیا تعداد گویه‌های پرسشنامه طیف لیکرت مشخص است؟

بطور قطعی تعداد مشخصی برای این پرسشنامه مشخص نشده است اما توصیه آن است از ۳۰ گویه بیشتر استفاده نشود.

حد وسط طیف لیکرت ۵ درجه چه عددی است؟

دقت کنید طیف لیکرت پنج درجه از یک شروع می‌شود بنابراین حد وسط آن ۳ است و ۲٫۵ را در نظر نگیرید.

انواع طیف لیکرت

طیف لیکرت ۵ درجه

خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد
۱ ۲ ۳ ۴ ۵

طیف لیکرت ۵ درجه

کاملا مخالفم مخالفم ممتنع موافقم کاملا موافقم
۱ ۲ ۳ ۴ ۵

طیف لیکرت ۷ درجه

خیلی کم کم کم تا متوسط متوسط متوسط تا زیاد زیاد خیلی زیاد
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷

طیف لیکرت ۹ درجه

خیلی کم خیلی کم تا کم کم کم تا متوسط متوسط متوسط تا زیاد زیاد زیاد تا خیلی زیاد خیلی زیاد
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۱
سید سعید انصاری فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی