آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

تحلیل آماری یک ابزار بسیار مفید برای دستیابی به راهکارهای مناسب در زمانی که فرآیندهای واقعی تحلیل به شدت پیچیده یا در شکل واقعی آن ناشناخته است. می‌باشد. تحلیل آماری، فرآیند جمع آوری، بررسی، خلاصه سازی و تفسیر اطلاعات کمّی را برای ارائه ی دلایل زیربنایی، الگوها، روابط، و فرآیندها پوشش می دهد.

*********
اینجانب سیدسعید انصاری فر دارای لیسانس و فوق لیسانس مهندسی صنایع، فوق لیسانس مدیریت دولتی گرایش MIS و دانشجو دکترا مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط مشی‌گذاری عمومی می‌باشم. برخی از سوابق علمی پژوهشی به شرح زیر است:

1- دارای بیش از 40 مقاله در موضوعات مختلف (کنفرانس های بین المللی و مجلات علمی پژوهشی و ژورنال ISC)
2- مولف سه کتاب (مبانی سازمان و مدیریت، آموزش مدل سازی معادلات ساختاری و SPSS، نگهداری کارکنان، چالش ها و نظریه ها)
3- مشاوره آماری و انجام تجزیه و تحلیل آماری در بیش از 700 پایان نامه ارشد و 50 پایان نامه دکترا
4- رتبه 7 کنکور دکترا
5- تدریس خصوصی آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزارهای SPSS، AMOS، Smart PLS، LISREL
6- کسب رتبه پژوهشگر برتر و برگزیده در جشنواره علمی پژوهشی شهرداری اصفهان

*********
تماس با ما:
ایمیل: ansarifar2020@gmail.com
شماره همراه: 09131025408
شبکه اجتماعی ایتا: 09131025408

*********
گروه علمی آموزشی پژوهشگران برتر:
این گروه با بهره مندی از کادری مجرب آمادگی تجزیه و تحلیل کیفی و داده های کمی آماری در موضوعات مختلف با استفاده از نرم افزارهای مختلفی چون SPSS ، Smart PLS، LISREL،R ، AMOS، Nvivo، Max QDA را دارد.

همکاران:
1-مجید دادخواه
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
2- مرسا آذر:
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
3- زهرا وحیدی:
دکتری مدیریت آموزشی، مدرس تحلیل کیفی
4-محمد مهدی مقامی:
دکتری آمار از دانشگاه اصفهان
5- طناز فریدنی:
کارشناسی ارشد آمار و ریاضی از دانشگاه اصفهان
6- زینب احمدی:
کارشناسی ارشد روان شناسی از دانشگاه اصفهان


***********
از دلایلی که پژوهشگران انجام تحلیل آماری را به ما می سپارند:
- تیم حرفه ای و با تجربه
- متخصص در زمینه انواع نرم افزارهای تحلیل آماری با بیش از 10 سال تجربه
- پشتیبانی و آموزش حضوری به صورت رایگان

تحلیل عاملی و بار عاملی در نرم افزار Smart PLS

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ب.ظ

الف- تحلیل عاملی

یکی از مشکلاتی که محققان در تحقیق خود با آن مواجه هستند، کاهش حجم متغیرها و یا تشکیل ساختاری جدید برای آنها می باشد. که بدین منظور از روش تحلیل عاملی استفاده می شود.

تحلیل عاملی بر اساس ملاک های تجربی و عملی، تعداد متغیرهایی را که خیلی زیاد هستند را به چند عامل کاهش می دهد و تجزیه و تحلیل آنها را ساده تر می کند.

تحلیل عاملی، عمل کاهش متغیرها به عامل را از طریق گروه بندی کردن متغیرهایی که با هم همبستگی متوسط و یا نسبتا زیادی دارند، انجام می دهد.

تحلیل عاملی بر دو نوع است:

الف-1- تحلیل عاملی اکتشافی (efa)

در تحلیل عاملی اکتشافی، محقق با هدف کشف ساختاری برای شکل دهی متغیرها و طبقه بندی آنهاست و پیش فرض اولیه آن است که هر متغیری ممکن است با هر عاملی ارتباط داشته باشد. به عبارت دیگر پژوهشگر در این روش هیچگونه فرضیه قبلی درباره نتایج ندارد و در پی اکتشاف عوامل تاثیر گذار است. بنابراین، تحلیل اکتشافی بیشتر به عنوان یک روش تدوین و تولید نظریه و نه آزمون نظریه در نظر گرفته می شود.

الف-2- تحلیل عاملی تأییدی (cfa)

در این روش پژوهشگر سعی می کند تأییدی بر یک ساختار عاملی فرض شده ارائه دهد. یعنی تعیین می کند که داده ها با یک ساختار عاملی معین که در فرضیه آمده است هماهنگ است یا خیر. تحلیل عاملی تأییدی برای سنجش روایی شاخص های یک سازه در پرسشنامه نیز به کار برده می شود تا معلوم گردد هماهنگی و همسویی لازم بین شاخص ها وجود دارد. به بیان دیگر، تحلیل عاملی تأییدی ابزاری است برای سنجش روایی پرسشنامه. یعنی پرسشنامه چیزی را اندازه بگیرد که برای اندازه گیری آن ساخته شده است.

برخلاف تحلیل عاملی اکتشافی، در تحلیل عاملی تأییدی پیش فرض اساسی آن است که مطابق با تئوری پیشین، هر عاملی با زیر مجموعه ی خاصی از متغیرها ارتباط دارد.

کاربرد مهم تحلیل عاملی تأییدی، بررسی برازش مدل حاوی سوال های یک متغیر است.

قابل ذکر است این شرکت، آموزش ویدئویی تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم، البته در نرم افزار دیگر معادلات ساختاری یعنی با نرم افزار لیزرل، تهیه نموده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این آموزش و دریافت آن، این صفحه را ببینید:

تحلیل عاملی تاییدی در لیزرل

ب- بار عاملی

بار عاملی مقدار عددی است که میزان شدت رابطه میان یک متغیر پنهان و متغیر آشکار مربوطه را طی فرآیند تحلیل مسیر مشخص می کند. هرچه مقدار بار عاملی یک شاخص در رابطه با یک سازه مشخص بیشتر باشد، آن شاخص سهم بیشتری در تبیین آن سازه ایفا می کند. همچنین اگر بار عاملی یک شاخص منفی باشد، نشان دهنده تاثیر منفی آن در تبیین سازه مربوطه می باشد. به بیان دیگر سوال مربوط به آن شاخص به صورت معکوس طراحی شده است.

نرم افزار Smart PLS  تحلیل عاملی تأییدی را برای بررسی روایی پرسشنامه به صورت کامل انجام داده و از روش های مختلف روایی را بررسی می کند و همچنین در خروجی این نرم افزار بارهای عاملی و جدول همبستگی به صورت کاملا مجزا و قابل فهم ارائه می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۰
سید سعید انصاری فر

نظرات  (۲)

سلام تمام سایت ها رو گشم یه ادم عاقل نبود تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم با smart pls انجام داده باشه که اموزش بده یا نکاتی ارائه دهد

۲۸ خرداد ۰۰ ، ۲۱:۱۴ فردین بیگی

سلام.

اگر بخواهیم خودمون مدل مفهومی توسعه بدیم، باید از تحلیل عاملی استفاده کنیم؟اگر استفاده باید بکنیم از کدام تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی باید استفاده بکنیم؟،

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی