آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

تحلیل آماری یک ابزار بسیار مفید برای دستیابی به راهکارهای مناسب در زمانی که فرآیندهای واقعی تحلیل به شدت پیچیده یا در شکل واقعی آن ناشناخته است. می‌باشد. تحلیل آماری، فرآیند جمع آوری، بررسی، خلاصه سازی و تفسیر اطلاعات کمّی را برای ارائه ی دلایل زیربنایی، الگوها، روابط، و فرآیندها پوشش می دهد.

*********
اینجانب سیدسعید انصاری فر دارای لیسانس و فوق لیسانس مهندسی صنایع، فوق لیسانس مدیریت دولتی گرایش MIS و دانشجو دکترا مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط مشی‌گذاری عمومی می‌باشم. برخی از سوابق علمی پژوهشی به شرح زیر است:

1- دارای بیش از 40 مقاله در موضوعات مختلف (کنفرانس های بین المللی و مجلات علمی پژوهشی و ژورنال ISC)
2- مولف سه کتاب (مبانی سازمان و مدیریت، آموزش مدل سازی معادلات ساختاری و SPSS، نگهداری کارکنان، چالش ها و نظریه ها)
3- مشاوره آماری و انجام تجزیه و تحلیل آماری در بیش از 700 پایان نامه ارشد و 50 پایان نامه دکترا
4- رتبه 7 کنکور دکترا
5- تدریس خصوصی آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزارهای SPSS، AMOS، Smart PLS، LISREL
6- کسب رتبه پژوهشگر برتر و برگزیده در جشنواره علمی پژوهشی شهرداری اصفهان

*********
تماس با ما:
ایمیل: ansarifar2020@gmail.com
شماره همراه: 09131025408
شبکه اجتماعی ایتا: 09131025408

*********
گروه علمی آموزشی پژوهشگران برتر:
این گروه با بهره مندی از کادری مجرب آمادگی تجزیه و تحلیل کیفی و داده های کمی آماری در موضوعات مختلف با استفاده از نرم افزارهای مختلفی چون SPSS ، Smart PLS، LISREL،R ، AMOS، Nvivo، Max QDA را دارد.

همکاران:
1-مجید دادخواه
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
2- مرسا آذر:
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
3- زهرا وحیدی:
دکتری مدیریت آموزشی، مدرس تحلیل کیفی
4-محمد مهدی مقامی:
دکتری آمار از دانشگاه اصفهان
5- طناز فریدنی:
کارشناسی ارشد آمار و ریاضی از دانشگاه اصفهان
6- زینب احمدی:
کارشناسی ارشد روان شناسی از دانشگاه اصفهان


***********
از دلایلی که پژوهشگران انجام تحلیل آماری را به ما می سپارند:
- تیم حرفه ای و با تجربه
- متخصص در زمینه انواع نرم افزارهای تحلیل آماری با بیش از 10 سال تجربه
- پشتیبانی و آموزش حضوری به صورت رایگان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

دانشجویان مجموعه بزرگی از افراد کشور هستند که به مطالعه کتب تخصصی رشته خود احتیاج دارند و یکی از مسائلی که با آن درگیرند، پیدا کردن کتاب های تخصصی شان از بین تنوع بالای کتاب های دانشگاهی می باشد که این موضوع با سایت های آنلاین که کتاب های دانشگاهی را به تفکیک رشته های گوناگون گروه بندی کرده و انواع کتاب ها را در دسترس کلیه دانشجویان قرار داده به آسانی حل شده است. از آنجایی که کتاب های دانشگاهی رشته های گوناگون بسیار حائز اهمیت هستند، ناشران بسیاری در حوزه نشر و پخش کتب دانشگاهی در بازار رقابت می کنند

اما با توجه به هزینه بالای دریافت این کتاب‌ها از سایت‌های خارجی از قبیل آمازون برای محققین عزیز، استفاده از منابعی که این کتاب‌ها را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند (سایت دانلود کتاب خارجی)، راه مناسبی است. دانلود رایگان کتاب و در واقع دانلود کتاب دانشگاهی و دانلود کتاب علمی در بعضی سایت‌های رایگان دانلود کتاب امکان‌پذیر است و فقط باید آن‌ها بشناسید. اگر شما هم به دنبال یافتن سایت‌هایی جهت دانلود کتاب دانشگاهی مد نظر خود یا دانلود کتاب علمی خاصی هستید، این مطلب پاسخی برای نیاز شماست.

 

  • سایت FreeBookSpot

یکی از بهترین‌ سایت های دانلود رایگان کتاب خارجیسایت FreeBookSpot است. این وبگاه، مجموعه عظیمی از کتاب الکترونیکی رایگان در بیش از ۱۰۰ زمینه موضوعی مختلف برای کاربران فراهم کرده است. حدود ۴۵۰۰ کتاب الکترونیکی در موضوعات برنامه‌نویسی، مهندسی، ستاره‌شناسی، داستانی، علمی و … در این سایت موجود است. در این وبگاه دانلود کتاب‌ بدون نیاز به ثبت‌نام امکان‌پذیر است و شما می‌توانید کتب را بر اساس عنوان، نام نویسنده، شابک و زبان جستجو کنید. در این سایت بخش‌هایی با عنوان پرطرفدارترین کتب و آخرین کتب دانلود شده نیز موجود است.

 

  • سایت LibGen

شما می‌توانید کتاب‌های مد نظر خود را از سایت LibGen به آدرس gen.lib.rus.ec دانلود نمایید. تقریباً هر کتاب علمی و دانشگاهی را می‌توانید در اینجا بیابید. مخصوصا اگر یکی دو سالی از انتشار آن گذشته باشد.

با داشتن نام کامل کتاب، نام نویسندگان یا شماره بین‌المللی کتاب می‌توانید از این سایت کتاب‌های تخصصی خود را دانلود کنید. فرمت کتاب‌های موجود در این کتاب pdf یا djvu بوده و برای نمایش کتاب دریافتی ممکن است به نرم‌افزار مخصوص نیاز داشته باشید. دانلود کتاب دانشگاهی و دانلود کتاب علمی از این سایت معمولاً رایگان است.

 

  • سایت Scribd

دیگر سایت دانلود رایگان کتاب خارجی Scribd است. این سایت در واقع یک سایت اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف می‌باشد. شامل بیش از ۱ میلیون کتاب دیجیتال و کتاب صوتی از بیش از ۱۰۰۰ ناشر می‌باشد. علاوه بر این، بیش از ۶۰ میلیون انواع مدارک اعم از کتب غیرداستانی، حل‌المسائل و راهنماهای آموزشی، مجلات، مقالات علمی پژوهشی، کتاب صوتی، اسناد و مدارک، روزنامه‌ها و مجلات، مقالات و مطالب خبری، بروشورها، اسناد حقوقی و تجاری، اسناد دولتی، کمیک‌ها، خاطرات، نامه‌ها، ارائه‌ها، نوشتارهای خلاقانه، فرم‌های حقوقی، نقشه‌ها، نشریات ادواری، گزارشات، تحقیقات علمی، رزومه‌ها و سی وی‌ ها، نقد و بررسی‌ها، سخنرانی‌ها، تألیفات و کارهای درسی و را دربرمی گیرد. این وبگاه شامل بیش از ۸۰ میلیون کاربر از بیش از ۱۹۴ کشور است. دارای نرم‌افزارهای مخصوص رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و تبلت های آندرویدی و IOS، کیندل فایر، NOOK می‌باشد. فرمت فایل های موجود در این سایت بسیار متنوع است مانند PDF، Excel، Word، PPT، txt و …

 

  • سایت BookSee

یکی دیگر از سایت‌های معتبر برای دانلود کتاب های علمی و دانشگاهی، سایت BookSee به نشانی booksee.org است. از طریق این سایت نیز می‌توانید با داشتن نام کتاب مد نظر خود، کتاب‌های تخصصی علمی را دانلود نمایید. بانک داده این سایت شامل نزدیک به ۲٫۵ میلیون کتاب الکترونیک است. سایت booksee.org هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایل دارد و کار کردن با آن در دستگاه‌های موبایل نیز میسر است. دانلود کتاب علمی و دانلود کتاب دانشگاهی از سایت booksee.org نیز رایگان است.

 

  • سایت BookYards

سومین سایت معتبر برای دانلود کتاب‌های انگلیسی علمی، سایت BookYard به نشانی bookyards.com است. این سایت بانک داده ای شامل ۲۳۰۰۰ کتاب الکترونیکی دارد و این تعداد کتاب روز به روز به کمک مخاطبان سایت در حال گسترش است. دانلود کتاب های مختلف اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی از این سایت رایگان بوده و امکانات دیگری از قبیل دانلود نرم‌افزارهای موبایل رایگان نیز دارد.

 

  • سایت DOAbooks

سایت DOABooks به نشانی doabooks.org محلی برای دسترسی به کتاب‌های آزاد است. این سایت در حقیقت یک دایرکتوری با دسترسی همگانی به کتاب هاست. افرادی که کتابی برای انتشار دارند به این وب سایت برای انتشار کتاب خود اعتماد می‌کنند و مخاطبان نیز می‌توانند از این سایت نسبت به دانلود کتاب دانشگاهی مد نظر خود اقدام کنند. اگر به دنبال دانلود کتاب از یک منبع رایگان هستید، این سایت جای خوبی برای نیاز شماست زیرا بانک داده این سایت شامل ۱۱۰۰۰ کتاب است و امکان دانلود کتاب را برای شما فراهم کرده است.

 

  • سایت BookBoon

سایت BookBoon به نشانی bookboon.com دایرکتوری بسیار بزرگی از کتب الکترونیکی قابل دانلود در زمینه‌های مختلف علمی از قبیل مهندسی کامپیوتر و آی تی، آمار و ریاضی، علوم طبیعی، برنامه‌نویسی، مهندسی، مدیریت و حسابداری است و دانشگاهیان محترم می‌توانند کتاب مد نظر خود را به راحتی از آن دریافت کنند. همچنین لیستی شامل محبوب‌ترین کتب از نظر کاربران در سایت موجود است که می‌تواند راهنمای کسانی باشد که قصد ترجمه کتاب دارند. البته این سایت در کنار لیستی از کتاب‌ها که امکان دانلود رایگان کتاب برای آن‌ها فراهم شده است، بخشی از کتاب‌های خود را نیز به صورت اختصاصی برای اعضا منتشر می‌کند.

 

منبع: دکتر محسن مرادی  

https://telegram.me/analysisacademy

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۷:۵۰
سید سعید انصاری فر
معادلات ساختاری با رویکرد بیزی در AMOS

در این مقاله روش معادلات ساختاری با رویکرد بیزی در نرم افزار AMOS آموزش داده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار AMOS در ویرایش جدید، آن است که با استفاده از روش بیزی می تواند به برآورد پارامترها در مدل هایی بپردازد که متغیرهای حاضر در آن ها از نوع رتبه ای یا اسمی هستند. البته این ویژگی در نگارش اولیه این نرم افزار وجود نداشت. به طور کلی مدل سازی معادله ساختاری بیزی از ویژگی های ارزشمند نرم افزار AMOS است.

مزایای تحلیل معادلات ساختاری بیزی

1- در مواقعی که حجم نمونه کم است استفاده از رویکرد معادلات ساختاری بیزی مناسب است. در حالی که برآورد حداکثر درست نمایی نسبت به برآورد بیزی در نمونه های کوچک، تمایل بیشتری به رد مدل دارد (موتن و آسپاروهو، 2012). هنگامی که حجم نمونه زیاد است و همه ی پارامترها دارای توزیع نرمال می باشند برآورد پارامترهای بیزی و حداکثر درست نمایی یکسان خواهد بود (ون دی شوت و همکاران، 2014).

2- تجزیه و تحلیل بیزی در برخورد با پارامترهایی که توزیع آن ها نرمال نیست، می تواند دقت بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، برآورد بیزی جایگزین مناسبی برای استفاده از آزمون سوبل و یا انجام بوت استرپ در هنگام آزمون اثرات غیر مستقیم در مدل های دارای متغیر میانجی است (ون دی شوت و همکاران، 2014).

3- تجزیه و تحلیل بیزی می تواند در حذف پارامترهای غیر قابل قبول مفید باشد. (منفی بودن واریانس و یا بیشتر بودن مقدار همبستگی از یک).

مزایای روش معادلات ساختاری بیزی در نرم افزار AMOS

1- در نرم افزار AMOS، مواقعی که داده پرت وجود داشته باشد امکان این که از روش بوت استرپ برای آزمون اثرات غیر مستقیم استفاده شود وجود ندارد. اگر چه برای این مشکل در ادبیات پیشین راه حل هایی پیشنهاد شده است با این حال روش بیزی راه حل راحت تری برای آزمون اثرات غیر مستقیم می باشد.

2- روش معمول و استاندارد برآورد پارامتر (برای مثال روش برآورد حداکثر درست نمایی) در نرم افزار AMOS فرض می کند متغیرهای تحقیق دارای توزیع نرمال چند متغیره است. زمانی که این فرض نقض می شود به ویژه زمانی که متغیر وابسته تحقیق از نوع ترتیبی باشد، روش برآورد بیزین می تواند مفید واقع گردد.

توزیع های پیشین و پسین

آمار بیزی به طور کلی از یک توزیع خاص پیشین شروع می شود. یعنی بیان باور قبلی شخص (قبل از مشاهده داده ها) در مورد این که پارامتر مورد نظر به چه صورت در جامعه توزیع شده است (بیرن، 2016). در طول تحلیل بیزین، این باور پیشین با دیتای جدید ترکیب شده و بدین ترتیب توزیع جدیدی بدست می آید که به آن توزیع پسین گفته می شود (آربوکل، 2017). توزیع پسین بدست آمده در واقع نشان دهنده اطلاعات جدید بروز شده (به وسیله داده) در خصوص پارامتر جمعیت می باشد (ون دی شوت و همکاران، 2014).

توزیع پیشین می تواند مبتنی بر تحقیقات مهم (از جمله متا آنالیزها) و یا تجربه باشد. در این حالت پیشین محقق، پیشین آگاهی بخش (حاوی اطلاعات مفید) نام دارد. از طرف دیگر اگر اطلاعات پیش زمینه ای کمی در خصوص پارامتر جامعه وجود داشته باشد به طوری که آگاهی کمی در خصوص پارامتر دهد محقق می تواند از پیشین نا آگاهی بخش (دارای اطلاعات غیر مفید) استفاده کند. که در حقیقت یک پیشین نا آگاهی بخش، جهل (نادانی) در خصوص پارامتر جمعیت را نشان می دهد.

ارزیابی مدل معادلات ساختاری به روش بیزی

پی-مقدار پسین پیشگویانه (posterior predictive p-value) می تواند برای ارزیابی فیت یک مدل واحد استفاده شود. به عبارتی دیگر، این سؤال را مطرح می کند که چگونه داده های تولید شده (شبیه سازی یا تکرار شده) از روش بیزی با داده های مشاهده شده متناسب می باشند (کاپلان و دپائولی، 2012).

نحوه قضاوت با پی-مقدار پسین پیشگویانه (posterior predictive p-value)

موتن و آسپاروهو (2012) نشان داده اند که اگر مقدار پی-مقدار پسین پیشگویانه نزدیک به 0.5 باشد مدل تحقیق از برازش بسیار خوبی برخوردار است. با این حال آن ها هیچ نوع تئوری و یا اطلاعات تجربی در خصوص این که به چه میزان مقدار (PPP) کم باشد تا محقق مدل را رد کند ارائه نداده اند. آن ها پیشنهاد کردند که برای رد یا تایید مدل با مقدار PPP باید بیشتر شبیه به یک شاخص برازش معادلات ساختاری (مانند NFI، GFI و …) برخورد شود تا مانند یک آزمون آماری (Chi-Square). به گفته این نویسندگان، بهتر است آستانه PPP برای رد مدل، در سطوح 1 درصد، 5 درصد و یا 10 درصد در نظر گرفته شود.

همچنین برای ارزیابی مدل شاخص (DIC) وجود دارد که برای مقایسه مدل، با مدل های رقیب به روشی شبیه به رویکرد در نظر گرفته شده با معیار AIC استفاده می شود. ون دی شوت و همکاران (2017) بیان می کند که “با در نظر گرفتن AIC و BIC، مدل های با مقدار DIC کمتر باید ترجیح داده شوند.” همچنین ببینید : (Bayesian Fit Measures).

ارزیابی در خصوص برآورد ضرایب و پارامترها

ارزیابی پارامترهای مدل در رویکرد معادلات ساختاری بیزی توسط فاصله های قابل قبول انجام می شود. یک فاصله قابل قبول می تواند به عنوان “احتمال که پارامتر مورد نظر در یک بازه خاص قرار دارد تعبیر شود” (کاپلان و دپائولی، 2012). این تعریف می تواند با معنای فواصل اطمینان در آمار، در تضاد باشد. برای مثال در تعریف فاصله اطمینان داشتیم : 95 درصد فواصل بدست آمده پارامتر مجهول مورد نظر را دربردارند (ون دی شوت و همکاران، 2014).

آزمون فرضیه ها در خصوص معنی داری یا عدم معنی داری ضرایب رگرسیونی در روش معادلات ساختاری بیزی در نرم افزار AMOS با استفاده از این فواصل قابل قبول انجام می گیرند به طوری که اگر عدد 0 در فاصله قابل قبول ضریب مورد نظر بود، فرض صفر مبنی بر عدم معنی داری ضریب رگرسیونی (ضریب رگرسیونی برابر با صفر است) رد نمی گردد.

همگرایی مدل معادلات ساختاری با رویکرد بیزی

معادلات ساختاری بیزی از یک روش مبتنی بر شبیه سازی برای تخمین پارامترهای مدل و توزیع پسین استفاده می کند. این امر مستلزم این است که محقق قبل از ارزیابی مناسب بودن مدل، تعیین کند که آیا مدل همگرا شده است یا خیر (بیرن، 2016). یکی از معیارهای همگرایی در نرم افزار AMOS، معیار آماره همگرایی (CS) است. مقدار CS کمتر از 1.002 نشان دهنده همگرایی مدل است. در این مرحله می توان شبیه سازی را متوقف کرده و سپس مدل را ارزیابی نمود. (آربوکل، 2017).

نحوه انجام معادلات ساختاری بیزی در نرم افزار AMOS

برای تحلیل آماری بیزی در نرم افزار AMOS مدل فرضی زیر را در نظر می گیریم. قصد داریم پارامترهای مدل قرار داده شده را به وسیله رویکرد بیزی برآورد کنیم.

مدل بیزی در AMOS

برای برآورد بیزی لازم است تیک گزینه (Estimate means and intercepts) را از زبانه Estimation موجود در پنجره ی Analysis Properties مانند شکل زیر فعال شود.

تنظیمات تحلیل بیزی در AMOS

پس از انجام مرحله قبل لازم است که در زبانه Output موجود در پنجره ی Analysis Properties تیک گزینه های مورد نظر مانند شکل زیر فعال گردد. در اینجا ما قصد داریم مقدار اثرات مستقیم و غیر مستقیم به روش بیزی را مشاهده کنیم.

تنظیمات روش بیزین در AMOS

پس از انجام مراحل گفته شده از طریق منوی Analyze مدل را به روش بیزی تخمین می زنیم. دستور انجام تحلیل بیزی در نرم افزار AMOS به صورت زیر است :

دستور انجام تحلیل بیزی در AMOS

برآورد پارامترهای مدل به روش بیزی در AMOS

پس از اجرای دستور فوق پنجره جدیدی تحت عنوان Bayesian SEM باز می شود. در این زمان، نرم افزار در حال شبیه سازی داده برای برآورد پارامترها است. مقدار پارامترهای بدست آمده مرتبا در حال تغییر هستند و شکلک بالا سمت چپ که بیانگر همگرایی مدل است اگر در حالت ناراحت باشد نشان دهنده عدم همگرایی است و اگر در حالت لبخند باشد نشان دهنده این است که مدل همگرا شده است و می توانیم عمل شبیه سازی را متوقت کنیم و به سراغ ارزیابی مدل و پارامترها بپردازیم.

برآورد بیزی در AMOS

مانند شکل زیر پس از گذشته چند ثانیه مدل به حالت همگرا در می آید (شکلک خوشحال) و از آن به بعد برآورد پارامترها با کمترین تغییر عوض می شوند. حال وقت آن است که محقق عملیات شبیه سازی را متوقف کند.

همگرایی روش بیزی در معادلات ساختاری

پس از متوقت کردن شبیه سازی، از طریق دکمه مشخص شده در شکل بالا (Fit measures) شاخص های ارزیابی برازش مدل را بررسی می نماییم.

معیارهای نیکویی برازش مدل بیزی در SEM

همانطور که مشاهده می شود مقدار PPP برابر 0.01 بدست آمده که در سطح خطای 1 درصد قابل قبول است. هر چند همانطوری که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم نباید به این شاخص به دید آزمون آماری نگاه کرد. بنابراین با مقدار بدست آمده دچار مشکل نخواهیم شد.

توزیع های پیشین و پسین در نرم افزار AMOS

پس از کلیک بر روی گزینه (Posterior) در قسمت بعدی مقادیر پسین برای پارامترهای مورد نظر مشاهده می شود.

محاسبه پسین روش بیزی در اموس

برای بدست آوردن مقدار شاخص های پسین مورد نظر (میانگین و انحراف معیار و …) لازم است که پس از باز شدن پنجره Posterior مانند شکل فوق روی پارامتر مورد نظر خود کلیک کنید. همانطوری که از نمودار هیستوگرام ضریب تاثیر شدت نشانه های یائسگی بر عملکرد جنسی مشاهده می شود، توزیع این پارامتر تقریبا دارای توزیع نرمال است.

همانطوری که در شکل فوق نشان داده شده است با کلیک بر روی دکمه Prior پنجره ای با همین نام مانند شکل زیر باز می شود. لازم است که پس از باز شدن پنجره Posterior مانند شکل زیر روی پارامتر مورد نظر خود کلیک کنید.

توزیع پیشین بیزی در AMOS

همانطوری که در شکل فوق ملاحظه می شود نرم افزار AMOS به صورت پیش فرض از پیشین نا آگاهی بخش یونیفرم (یکنواخت) استفاده می کند. از طریق کادر نشان داده شده می توان پیشین مورد نظر را انتخاب نمود. همچنین می توان توزیع آن را بر روی نمودار رسم کرد.

پس از انجام مراحل فوق وقت آن است که از طریق دکمه (Additional estimands) مقدار اثرات مستقیم و غیر مستقیم متغیرهای تحقیق مشاهده شود. نتایج در شکل زیر گزارش شده است :

اثرات مستقیم در AMOS

شکل فوق مقادیر اثرات مستقیم استاندارد شده با روش معادلات ساختاری با رویکرد بیزی را نشان می دهد. به عنوان مثال اثر مستقیم استاندارد شده تاثیر شدت نشانه های یائسگی بر طرحواره های روانشناختی برابر 0.692 بدست آمده است.

اثرات غیر مستقیم مدل

همانطوری که مشاهده می شود مقدار اثر غیر مستقیم استاندارد شده شدت نشانه های یائسگی بر عملکرد جنسی از طریق متغیر میانجی طرحواره های روانشناختی برابر 0.319- بدست آمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۰:۰۹
سید سعید انصاری فر

150 ابزار آنلاین ضروری هر محقق

 

یک پژوهشگر برای نگارش پروژه ها و مقالات علمی خود نیاز به موتور های جستجو، بررسی ایده های جدید، تقویت رزومه خود در فضای آنلاین،  دسترسی رایگان به بانک های مقالات روز، ابزار های نگارش مقالات، ترسیم نمودار ها، گرفتن بودجه و اسپانسر برای تحقیقات خود، پیدا کردن ژورنال مناسب برای ارسال مقالات خود، گرفتن بازخورد از دیگر محققان، پیدا کردن اساتید و همکاران خارجی برای کارهای خود، عضویت در شبکه های اجتماعی علمی، فضاهای ابری برای اشتراک جزوات و ارائه ها و … و صد ها ابزار دیگر دارد.  این نوشتار دقیقا معادل یک کلاس و دوره سرچ و جستجو می باشد.

این مقاله و نوشتار در حقیقت یکی از نوشتار های مرجع از طرف آکادمی تحلیل آماری ایران می باشد و مدت زمان و تعداد ساعات بسیار زیادی را برای جمع آوری آن وقت صرف کرده ایم تا عزیزان به ابزار جستجو و سرچ قدرتمند مجهز شوند و تمام پایگاه هایی که در دوره سرچ قرار بر واکاوی آن ها بود را با یک توضیح یک خطی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. هر محقق بیش از نیمی از پژوهش خود را در فضای اینترنت انجام می دهد اما متاسفانه سرچ و جستجوی او محدود به چند سایت معروف می باشد و در بسیاری از مواقع این پایگاه ها نیاز های او را برآورده نمی سازد. بنابراین با یک پیمایش طولانی سایت ها و پایگاه هایی که یک محقق به آن نیاز خواهد داشت را در بخش های مختلف همراه با توضیحی کوتاه در مورد آن سایت به همراه لینک آن سایت در این نوشتار قرار داده ایم. امیدواریم بتوانیم با این نوشتار در جهت ارتقای کیفیت پژوهش های عزیزان حرکت کرده باشیم.

در اینجا مجموعه ای از ابزارهای دیجیتالی طراحی شده است که به محققان کمک می کند تا میلیون ها مقاله تحقیقاتی موجود در.فضای آنلاین را پیدا نمایید.  موتورهای جستجو به شما کمک می کنند که مقالات مورد علاقه خود را سریع پیدا کنید و از نظر ادبیات پژوهشی به روز باشید.

 

موتورهای جستجو

  • BibSonomy نشانک ها و لیست ادبیات را به اشتراک بگذارید.
  • wizdom فضایی برای استناد و کتابشناسی ایجاد کنید و گروه های تحقیقاتی خود را بر روی آن فضای ابری ایجاد کنید تا پرونده ها و منابع را به اشتراک بگذارید.
  • ContentMine دسترسی به بیش از 100،000،000 مطالعه بهره گیری از این ادبیات نظری
  • Data Elixir مجموعه ای هفتگی از بهترین اخبار علوم داده ، منابع از سراسر وب.
  • DeepDyve دسترسی سریع به ژورنال های مورد نیاز شما.
  • Delvehealth مجموعه ای از داده های کارآزمایی بالینی جهانی ، پروفایل های محقق بالینی ، انتشارات و خطوط تولید دارو.
  • F1000Prime متخصصان برجسته زیست پزشکی به دانشمندان در کشف ، بحث و انتشار تحقیقات کمک می کنند.
  • Google Scholar راهی را برای جستجوی گسترده ادبیات علمی در بین رشته ها و منابع فراهم می کند.
  • Labii مجموعه ای از برنامه های وب برای محققان ، از جمله یک برنامه آنلاین برای یافتن ، اظهار نظر ، رتبه بندی و مدیریت مقالات تحقیقاتی
  • LazyScholar افزونه Chrome برای جستجوی ادبیات شما. این افزونه را نصب کنید و مقالات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.
  • LiteracyTool وبسایتی آموزشی است که کمک می کند تا در کشف ، درک و اکتشاف موضوعات علمی مورد علاقه خود اطلاعات لازم را بدست آورید.
  • Mendeley  یک پلت فرم منحصر به فرد شامل شبکه های اجتماعی ، مدیر مرجع ، ابزارهای مطالعه مقاله.
  • Microsoft Academic اطلاعات مربوط به مقالات آکادمیک ، نویسندگان ، کنفرانس ها ، ژورنال ها و سازمان ها را از منابع مختلف پیدا کنید. این سایت متعلق به ماکرو سافت است و شمارا کمک بسیاری خواهد کرد.
  • MyScienceWork انتشار اطلاعات و دانش علمی به روشی آزاد و در دسترس تمام متن
  • paperity  جمع آوری مقالات و مجلات دسترسی آزاد و تمام متن
  • Paperscape مخزن باز و آنلاین برای مقالات تحقیق علمی.
  • PubNiche مجری اخبار تحقیقات علمی.
  • PubPeer جستجوی انتشارات و ارائه بازخورد از تحقیقات منتشر شده یخود را در این سایت انجام دهید.
  • ReadCube این سایت مدعی است که ما فناوری هایی را توسعه می دهیم که دنیای پژوهش را در دسترس تر و متصل تر می کند.
  • Scientific Journal Finder این سایت در حقیقت یکی از مهمترین سایت های یابنده ژورنال مناسب برای چاپ مقالات شما می باشد. در آن عضو شوید و از امکانات آن بهره برید.
  • Sparrho موتور های جستجوی علمی را در این سایت خواهید یافت.
  • SSRN مخزن آنلاین تحقیق علمی و مطالب مرتبط در علوم اجتماعی.
  • Stork بر اساس کلمات کلیدی خود کاربران ، نشریات و کمکهای جدید را به کاربران اطلاع می دهد.
  • Wiki Journal Clubخلاصه ای از مطالعات برتر در تحقیقات پزشکی
  • Zotero به شما در جمع آوری ، سازماندهی ، استناد و به اشتراک گذاری منابع تحقیقاتی کمک می کند.

 

مدیریت مجموعه های بزرگی از داده ها و کد های برنامه نویسی در حال حاضر برای بیشتر محققان غیر قابل اجتناب است در این بخش با ابزارهایی آنلاین برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاری داده ها و کد ها مواجه خواهیم داشت. 

 

  • BioLINCC بانک اطلاعاتی نمونه بالینی.
  • Code Ocean بستر محاسباتی راهی برای به اشتراک گذاری ، کشف و اجرای کد منتشر شده فراهم می کند.
  • ContentMine یکی از سایت های مرجع در حوزه داده کاوی با دسترسی به صد ها هزار مقاله دسترسی آزاد
  • DataBank بانک داده های بسیار مهم در حوزه های مالی و اقتصادی و ابزار تجزیه و تحلیل که شامل مجموعه ای از داده های سری زمانی در موضوعات مختلف است.
  • DataCite با تهیه شناسه های مداوم برای داده ها ، دسترسی آسان تر به داده های تحقیق را برقرار کنید.
  • DataHub انتشار و یا ثبت نام مجموعه داده ها ، ایجاد و مدیریت گروه ها و انجمن ها
  • Datatrse ابزاری برای به اشتراک گذاری ، استناد ، استفاده مجدد و بایگانی داده های تحقیق.
  • Delvehealth مجموعه ای از داده های کارآزمایی بالینی جهانی ، پروفایل های محقق بالینی ، انتشارات و خطوط تولید دارو.
  • Figshare تحقیقات خود را در فضای ابری مدیریت کنید و افرادی را که با آنها به اشتراک می گذارید کنترل کنید یا آن را در دسترس عموم و قابل استناد قرار دهید
  • GenBank پایگاه داده ژن که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ارائه شده است.
  • howcanishareit اطلاعات و ابزارهایی را پیدا کنید تا اطمینان حاصل شود که مقالات شما به سرعت و به راحتی با همکاران خود به اشتراک گذاشته می شوند.
  • re3data رجیستری جهانی داده های تحقیق.
  • SlideShare انجمن برای به اشتراک گذاشتن ارائه ها و سایر محتوای حرفه ای
  • Socialsci محققان را کمک کند تا داده ها را برای نظرسنجی ها و آزمایش های خود کنند .
  • Zenodo یک پایگاه مهم برای دسترسی به مطالعات به صورت دسترسی تمام متن در رشته های مختلف می باشد. همچنین می توان تحقیقات خود را در این پایگاه با دیگران به اشتراک گذاشت.

 

در ارتباط با متخصصان و محققان ، مجموعه ای از ابزارهای آنلاین وجود دارد که به محققان کمک می کند تا به محقق دیگر کمک کنند و برای همکاری های جدید تخصص پیدا کنند. این وب سایت ها و ابزار های آنلاین برای ارتباط محققین مختلف دنیا با یکدیگر می باشند.

 

با کارشناسان و محققان ارتباط برقرار کنید

  • academia مکانی برای به اشتراک گذاشتن مطالعات و پیگیری تحقیقات و پژوهشگران دیگر.
  • Addgene  از طریق این پلت فرم به اشتراک گذاری مطالعات و کتاب ها و جزوات خود با محققان دیگر و نیز ارتباط با محققین دیگر برای انجام پژوهش های مورد نظراتان می باشد.
  • Cureus دسترسی رایگان و آزاد به مجله پزشکی و مکانی برای پزشکان برای تهیه CV دیجیتال.
  • Direct2experts شبکه ای فدرال از تخصص تحقیقات زیست پزشکی.
  • Expertnet به شما در یافتن متخصصان در دانشگاه های فلوریدا کمک می کند.
  • GlobalEventList یک فهرست جامع از رویدادهای علمی در سراسر جهان.
  • innocentive به محققین کمک می کند تا به سرعت ایده های جدید تولید کند و مشکلات مهم را حل کند.
  • briefideas  مکانی را برای توصیف ایده های کوتاه – در 200 کلمه یا کمتر – ، بایگانی شده ، جستجو و قابل استناد فراهم می کند. عزیزان آکادمی تحلیل آماری حتما به این سایت رفته و ایده های خود را بیان کنید.
  • LabRoots شبکه اجتماعی برای محققان. در شبکه در حوزه های مختلف علمی مورد نظر خود با محققین دنیا همکاری نمایید.
  • LabsExplorer جستجو برای شرکای تحقیق و توسعه ، دید خود را افزایش داده و سرمایه گذاری کنید.
  • LabWorm دارای بهترین ابزارهای علمی که مرتبا بروز رسانی می شود.
  • net بستر آنلاین برای شبکه سازی حرفه ای و به اشتراک گذاری دانش در علوم زیستی.
  • Linkedin یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای همه از جمله محققین که امکانات بسیاری برای دیده شدن شما ارائه می کند.
  • Loop یک شبکه اجتماعی و تعاملی فوق العاده برای همکاری محققین و نیز اشتراک ایده ها و مطالعات خود با دیگران
  • Mendeley یک پلت فرم منحصر به فرد شامل شبکه های اجتماعی ، مدیر مرجع ، ابزارهای مطالعه مقاله.
  • MyScienceWork انتشار اطلاعات و دانش علمی به روشی آزاد و در دسترس تمام متن
  • nanoHUB بستر متمرکز برای تحقیق ، آموزش و همکاری فناوری نانو
  • OSF یک وبسایت جامع از اطلاعات، جزوات، مقالات، کتاب ها و سایر اسنادی که محققین سراسر جهان در آنجا به اشتراک گذاشته اند و حتما به محققین آکادمی تحلیل آماری آن را پیشنهاد می دهیم.
  • ResearchGate شبکه اجتماعی برای محققان که نیازی به توضیحی پیرامون اهمیت فوق العاده آن برای محققین ندارد.
  • ScienceExchange بازار ابزار دقیق آزمایشگاهی
  • SocialScienceSpace شبکه اجتماعی و فضایی برای کشف ، اشتراک و شکل دادن به موضوعاتی که دانشمندان اجتماعی و رفتاری با آن روبرو هستند
  • Trellis  یک سکوی دیجیتالی که شما را به بقیه جامعه علمی وصل می کند
  • Wesharescience مکانی برای به اشتراک گذاری ، جستجو ، سازماندهی ویدئو های تحقیقاتی در رشته های تحقیقاتی مختلف

 

دسترسی به ایده های علمی جدید و آموزش های مختلف

 

  • AcademicJoyبه اشتراک گذاری ایده ها و داستانهای تحقیقاتی در زمینه تحقیق و نوآوری.
  • AcaWiki ویکیپدیای آکادمیک که می تواند برای عزیزان بسیار سودمند باشد.
  • Animate Science به دانشمندان کمک می کند تا با استفاده از رسانه بصری ، کار خود را توسط همسالان خود و عموم مردم مورد توجه قرار دهند.
  • analysisacademy مدرسه پژوهش کمی و کیفی و تنها محل برگزاری دوره های بین المللی روش پژوهش با نرم افزار های تخصصی و گواهی های بین المللی از انگلیس، اتریش و آمریکا
  • PubDraw مقالات علمی بگیرید ، عکس بگیرید.
  • I Am Scientist یک فعالیت آموزشی و مشارکت در حوزه علمی است.
  • Kudos به محققان کمکمی کند تا نشریات خود را برای تأثیر تحقیقات بیشتر در توضیح ، غنی سازی و به اشتراک گذاری قرار دهند.
  • Science Simplified یک پورتال ارتباطی علمی با هدف جمع آوری کلیه انتشارات عمومی دانشگاهی و خدمت به عنوان یک کانال ارتباط مستقیم با عموم مردم.
  • SciWorthy یک سایت خبری علمی برای هر محقق جهت درک بهتر علم.
  • usefulscience خلاصه ای از آخرین علمی که در زندگی مفید است.
  • Wesharescience مکانی برای به اشتراک گذاری ، جستجو ، سازماندهی ویدئو های تحقیقاتی در رشته های تحقیقاتی مختلف

 

با داده ها و بانک های اطلاعاتی بزرگ کار کنید

  • Benchling پایگاهی برای تحقیق و توسعه در صنعت و همکاری با دیگران
  • Datazar بستر همکاری در تحقیق که در آن می توانید داده ها را به راحتی کاوش ، استفاده و به اشتراک بگذارید.
  • ROpenSci بسته هایی که امکان دسترسی به مخازن داده از طریق محیط برنامه نویسی آماری R را دارند.
  • Statcrunch تجزیه و تحلیل داده ها را از طریق وب فراهم می کند.
  • Sumatra نوت بوک آزمایشگاه الکترونیکی خودکار برای پروژه های محاسباتی
  • Sweave در این سایت می توانید تا کد R را برای تجزیه و تحلیل داده های کامل در اسناد لاتکس تعبیه کنید.
  • Synapse بسترهای نرم افزاری برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل داده های باز و مشارکتی
  • System in Cloud بسترهای نرم افزاری ، مشتریان را قادر می سازد به سرعت نمودار جریان داده را که در فضای ابری اجرا می شود ترسیم و اجرا کنند.
  • Tableau داده ها را به راحتی و به سرعت تجزیه و تحلیل کرده و به اشتراک بگذارید.
  • Wakari تجزیه و تحلیل داده های پایتون مبتنی بر وب.
  • WebPlotDigitizer ابزاری مبتنی بر وب برای استخراج داده ها از ، تصاویر و نقشه ها
  • Wolfram Alpha ابزارهای مبتنی بر وب برای محاسبات علمی.

 

جمع آوری کمک های مالی / کمک مالی

محققین در نظر گیرند که بسیاری از سایت ها هستند که علاوه بر امکان همکاری با محققین دیگر جهان که موجب ایجاد فرصت های تحصیلی و پژوهشی بسیاری برای عزیزان می شود، می توان برای ایده ها و پروژه های خود بودجه و اسپانسر های آکادمیک جذب نمود.

 

  • Grant Forward موتور جستجو برای کمکهای مالی تحقیقاتی.
  • Instrumentl پایگاه داده و ابزار جستجوی اطلاعاتی که در مورد پروژه های تحقیقاتی خاص اطلاعات کسب می کند و سپس آنها را با بهترین کمک های مالی موجود در اختیار شما قرار می دهد.
  • Pivot COS پایگاه داده ای که شامل فرصت های بودجه از همه رشته ها می شود.
  • Publiconn شبکه اجتماعی برای سازمانهایی که از بودجه اهداکنندگان دولتی یا خصوصی استفاده می کنند و سازمانهایی که تأمین اعتبار می کنند.

 

در این بخش با ابزار ها و سایت های دیجیتال برای نگارش تحقیقات و سازماندهی منابع به صورت استاندارد آشنا می شویم. 

 

مدیریت مراجع

  • CitationStyles در این پایگاه سبکهای استناد دهی در مقالات خود را پیدا و ویرایش کنید.
  • Citavi سایت نرم افزار قدرتمند مدیریت مراجع که به زودی نسخه حرفه ای آن را به صورت فول کرک برای شما روی سایت مدرسه پژوهش کمی و کیفی ایران analysisacademy.com  قرار می دهیم.
  • Colwiz استناد و کتابشناسی ایجاد کنید و گروه های تحقیقاتی خود را بر روی فضای ابر ایجاد کنید تا پرونده ها و منابع را به اشتراک بگذارید.
  • EndNote ابزار نرم افزاری برای انتشار و مدیریت کتابشناسی ، استنادها و منابع
  • Mendeley یک پلت فرم منحصر به فرد شامل شبکه های اجتماعی ، مدیر مرجع ، ابزارهای مطالعه مقاله.
  • papers نرم افزاری قدرتمند که در آن روش کشف ، سازماندهی ، خواندن ، حاشیه نویسی ، اشتراک گذاری و استناد را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.
  • Zotero به شما در جمع آوری ، سازماندهی ، استناد و به اشتراک گذاری منابع تحقیقاتی کمک می کند

 

ابزار نوشتن مشارکتی

  • ASCIIdoctor مجموعه ای از ابزار پردازنده متن و انتشار متن برای تبدیل AsciiDoc به HTML5 ، DocBook و موارد دیگر.
  • Authorcafe بستر خدمات نویسندگی و نشر برای نوشتن مطالب علمی.
  • Authorea بستر نوشتن اسناد علمی ، دانشگاهی و فنی با همکاری.
  • Draftin کنترل نسخه و همکاری برای بهبود نوشتن خود.
  • Fidus Writer ویرایشگر مشارکتی آنلاین مخصوصاً برای دانشگاهیانی که باید از استنادها و / یا فرمولها استفاده کنند .
  • Overleaf ویرایشگر مشارکتی آنلاین LaTeX ، با ارسال مستقیم به چندین ناشر
  • Penflip نوشتن مشارکتی و کنترل مشکلات
  • Pensoft  نویسندگی مشارکتی ، مرور و انتشار در یک مکان.
  • ShareLaTex ویرایشگر خط مشی مشترک برای ریاضیات یا علوم.
  • Stackedit ویرایشگر Markdown مبتنی بر PageDown ، کتابخانه Markdown که توسط Stack Overflow استفاده شده است.
  • typewrite یک محیط نوشتن مشترک در زمان واقعی.
  • Quip گپ ، اسناد ، صفحات گسترده ، لیست چک و موارد دیگر را برای همکاری در هر دستگاه ترکیب می کند.
  • write-for-students ویرایشگر متن بدون حواس پرتی برای نوشتن بهره وری.
  • ludwig با مقایسه کلمات خود با منابع معتبر مانند زمان نیویورک یا بی بی سی به شما در بهبود نوشتن انگلیسی کمک می کند.
  • Ref-n-wright افزونه ای مایکروسافت ورد که به شما در بهبود مهارت های نوشتن انگلیسی کمک می کند.
  • Writfull بازخورد در مورد نوشتار خود را با استفاده از داده های پایگاه داده Google Books ارائه می دهد.

 

 

سیستم Open Access یک الگوی جایگزین انتشار را ارائه می دهند و به هر کسی امکان می دهد تا آثار منتشر شده را به صورت رایگان دریافت کند. محققان همچنین می توانند با قرار دادن نسخه های اصلی مطالعات خود در این پایگاه ها ، میزان قرار گرفتن در معرض کار خود را به حداکثر برسانند همچنین این پایگاه ها ابزار هایی را در اختیار محقق برای هر چه بیشتر دیده شدن مقالات آن ها در هزاران سایت فراهم می سازد.

 

  • eLife دسترسی آزاد به امیدوار کننده ترین پیشرفت ها در علم.
  • GigaScience پایگاه دسترسی به داده های رایگان آنلاین
  • Limn پایگاه دسترسی آزاد و رایگان که به تشریح مشکلات عصر حاضر می پردازد.
  • PeerJ دسترسی آزاد به نسخه اولیه چاپ نشده و انتشار یافته تحقیقات علوم زیستی
  • Cureus دسترسی رایگان و آزاد به مجلات پزشکی و مکانی برای پزشکان برای تهیه CV دیجیتال.
  • ScienceOpen شبکه تحقیقاتی کاملاً در دسترس برای به اشتراک گذاری و ارزیابی اطلاعات علمی.
  • Winnower پلت فرم انتشار آنلاین علم با دسترسی آزاد
  • ArXiv نسخه های الکترونیکی تحقیقات و جزوات و کتاب ها در رشته های فیزیک ، ریاضیات ، علوم کامپیوتر ، زیست شناسی کمی ، امور مالی کمی و آمار.
  • biorXiv پایگاهی در حوزه زیست شناسی که در آن محققان مقالات خود را قبل از ارسال برای ژورنال ها به آنجا ارسال کرده و منتشر می شود و می توانند بازخورد و نظریات دیگر محققین را به عنوان بازخورد کار خود دریافت نمایند.
  • Peerage of Science پایگاهی که در آن محققان مقالات خود را قبل از ارسال برای ژورنال ها به آنجا ارسال کرده و منتشر می شود و می توانند بازخورد و نظریات دیگر محققین را به عنوان بازخورد کار خود دریافت نمایند.
  • PeerJ PrePrints پایگاهی در حوزه بیولوژی و پزشکی که در آن محققان مقالات خود را قبل از ارسال برای ژورنال ها به آنجا ارسال کرده و منتشر می شود و می توانند بازخورد و نظریات دیگر محققین را به عنوان بازخورد کار خود دریافت نمایند.
  • SlideShare انجمن برای به اشتراک گذاشتن ارائه های پاورپوینت و سایر محتوای حرفه ای.
  • Zenodo پایگاهی است که ، محققان را قادر می سازد تا هرگونه خروجی تحقیق خود را به اشتراک بگذارند.

 

پشتیبانی از نگارش و نوشتار مطالعات شما

  • Exec & Share کدهای برنامه نویسی و داده هایی را که پیوست تحقیقات خود قرار داده ایم ، آشکارا در این سایت به اشتراک بگذارید.
  • Google Chart نمودارهایزنده و تعاملی را در مرورگر خود ایجاد کنید.
  • RunMyCode آشکارا کد و داده هایی را که پایه گذاری انتشارات تحقیق شما هستند به اشتراک بگذارید.
  • ORCID شناسه ثابت دیجیتال را فراهم می کند که شما را از هر محقق دیگر متمایز می کند. از طریق این سایت می توان برای مطالعات خود اسپانسر های مالی مناسب پیدا کرد.

 

در این بخش ابزار ها و وب سایت هایی ارائه شده است که به کمک آن ها می توان بررسی مجلات و ناشران و پیدا کردن ژورنال مناسب برای مقاله ای که آماده نموده اید را بیاموزید. بسیاری از عزیزان و محققین آکادمی تحلیل آماری ایران در این بخش مشکلات زیادی دارند که اینگونه برطرف خواهد شد.

 

  • Cofactor Science Journal Selector یابنده ژورنال مناسب برای پژوهش شما و نیز بهره گیری از خدمات ویرایش در این سایت وجود دارد.
  • Edanz راهنمای شخصی که ابزارها و خدماتی را که برای انتشار نیاز دارید توصیه می کند.
  • Editor lookup ابزار جستجو برای یافتن متخصصان علمی برای کارهای علمی مانند ویراستاران و داوران نسخه های علمی دستی.
  • Journalfinder elsevier سرویس Elsevier که به شما کمک می کند ژورنالی را پیدا کنید که بتواند برای چاپ مقاله علمی شما مناسب باشد.
  • journalguide  راهننمایی بسیار کاربردی است برای اینکه بهترین ژورنال را برای تحقیقات خود پیدا کنید
  • journalreviewer کاربران اطلاعات مربوط به تجربیات خود را در مورد فرآیندهای بررسی و داوری مجلات دانشگاهی را در آن ارائه می دهند.
  • RoMEO درباره حق چاپ و چاپ و نشر و سیاست های ناشر اطلاعات کسب کنید.
  • SciRev تجربه خود را با روند بررسی علمی به اشتراک بگذارید و از دیگران بیاموزید که تصمیم بگیرند کجا نسخه های مقالات را ارسال کنید

 

ابزارهای جدید تغییرات گسترده ای در ارزیابی مطالعات ، چه از نظر ارزش علمی مقالات و چه از دستاوردهای کلی پژوهشگران.در اختیار گذارده است  این ابزار ها مجموعه ای جدید است که نه تنها ارزش کار های شما را بر اساس ایمپکت فاکتور یا تعداد استنادات بررسی می کند بلکه ارزش و  تأثیر کار شما را با روشهای دیگر که جدید می باشند نیز تحلیل می کند.

 

  • F1000 متخصصان برجسته زیست پزشکی به دانشمندان در کشف ، بحث و انتشار تحقیقات کمک می کنند.
  • is یک افزونه مفید برای مرور گر شما جهت یادداشت گذاری و هایلایت مطالب مهم علمی مورد استفاده در تحقیقات
  • journalreview   ارزیابی و بررسی مقالات چاپ شده در ژورنال های پزشکی.
  • Labii مجموعه ای از برنامه های وب برای محققان ، از جمله یک برنامه آنلاین برای یافتن ، اظهار نظر ، رتبه بندی مقالات تحقیقاتی
  • Libre بستر بررسی مشارکتی ارزش تحقیقات (آزمایش بتا).
  • Peerage of Science خدمات رایگان برای بررسی دقیق علمی و چاپ و نشر مقالات
  • PubPeer جستجوی انتشارات و ارائه بازخورد از تحقیقات منتشر شده یخود را در این سایت انجام دهید.
  • Pubmed Commons نظرات و اطلاعات خود را در مورد انتشارات علمی را درون PubMed به اشتراک بگذارید.
  • Rubriq بررسی کننده ی مستقل مقالات شما از ژورنال ها و داورانی که کار خود را برای آن ها ارسال می کنیم. در واقع محققین می تواننند جهت بررسی کارهایشان و گرفتن نظرات تخصصی و علمی و نیز قرار گیری مطالعه خود در این فضای اشتراک آزاد مطالعه خود را در اینجا سابمیت نمایند.
  • ScienceOpen شبکه تحقیقاتی کاملاً در دسترس برای به اشتراک گذاری و ارزیابی اطلاعات علمی.
  • Wiki Journal Club خلاصه ای از مطالعات برتر در تحقیقات پزشکی
  • Winnower پلت فرم انتشار آنلاین مقالات علمی است. آن ها بیان می کنند که هدف ما انقلابی کردن علم از طریق شکستن موانع ارتباطات علمی از طریق انتشار مقرون به صرفه و شفاف برای محققان است. .

 

منبع: دکتر محسن مرادی و آیدا میر الماسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۴۷
سید سعید انصاری فر

متاسفانه مدل هایی که با رویکرد واریانس محور از طریق نرم افزار های خانواده PLS مورد بررسی قرار می گیرند فاقد شاخصی کلی برای نگاه به مدل به صورت یکجا هستند. یعنی شاخصی برای سنجش کل مدل شبیه به رویکرد کواریانس محور وجود ندارد. اما در تحقیقات مختلف در این حوزه پیشنهاد شد که از شاخصی به نام GOF می توان به جای شاخص های برازشی که در رویکرد های کواریانس محور وجود دارد، استفاده نمود. این شاخص هر دو مدل ساختاری و اندازه گیری را به صورت یک جا در نظر گرفته و کیفیت آن ها را مورد آزمون قرار می دهد.(محسن مرادی، 1393)

منبع : https://analysisacademy.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۲:۵۷
سید سعید انصاری فر