آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

تحلیل آماری یک ابزار بسیار مفید برای دستیابی به راهکارهای مناسب در زمانی که فرآیندهای واقعی تحلیل به شدت پیچیده یا در شکل واقعی آن ناشناخته است. می‌باشد. تحلیل آماری، فرآیند جمع آوری، بررسی، خلاصه سازی و تفسیر اطلاعات کمّی را برای ارائه ی دلایل زیربنایی، الگوها، روابط، و فرآیندها پوشش می دهد.

*********
اینجانب سیدسعید انصاری فر دارای لیسانس و فوق لیسانس مهندسی صنایع، فوق لیسانس مدیریت دولتی گرایش MIS و دانشجو دکترا مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط مشی‌گذاری عمومی می‌باشم. برخی از سوابق علمی پژوهشی به شرح زیر است:

1- دارای بیش از 40 مقاله در موضوعات مختلف (کنفرانس های بین المللی و مجلات علمی پژوهشی و ژورنال ISC)
2- مولف سه کتاب (مبانی سازمان و مدیریت، آموزش مدل سازی معادلات ساختاری و SPSS، نگهداری کارکنان، چالش ها و نظریه ها)
3- مشاوره آماری و انجام تجزیه و تحلیل آماری در بیش از 700 پایان نامه ارشد و 50 پایان نامه دکترا
4- رتبه 7 کنکور دکترا
5- تدریس خصوصی آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزارهای SPSS، AMOS، Smart PLS، LISREL
6- کسب رتبه پژوهشگر برتر و برگزیده در جشنواره علمی پژوهشی شهرداری اصفهان

*********
تماس با ما:
ایمیل: ansarifar2020@gmail.com
شماره همراه: 09131025408
شبکه اجتماعی ایتا: 09131025408

*********
گروه علمی آموزشی پژوهشگران برتر:
این گروه با بهره مندی از کادری مجرب آمادگی تجزیه و تحلیل کیفی و داده های کمی آماری در موضوعات مختلف با استفاده از نرم افزارهای مختلفی چون SPSS ، Smart PLS، LISREL،R ، AMOS، Nvivo، Max QDA را دارد.

همکاران:
1-مجید دادخواه
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
2- مرسا آذر:
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
3- زهرا وحیدی:
دکتری مدیریت آموزشی، مدرس تحلیل کیفی
4-محمد مهدی مقامی:
دکتری آمار از دانشگاه اصفهان
5- طناز فریدنی:
کارشناسی ارشد آمار و ریاضی از دانشگاه اصفهان
6- زینب احمدی:
کارشناسی ارشد روان شناسی از دانشگاه اصفهان


***********
از دلایلی که پژوهشگران انجام تحلیل آماری را به ما می سپارند:
- تیم حرفه ای و با تجربه
- متخصص در زمینه انواع نرم افزارهای تحلیل آماری با بیش از 10 سال تجربه
- پشتیبانی و آموزش حضوری به صورت رایگان

۱ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

آزمون t تک نمونه ای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک نمونه از جامعه داریم  و می خواهیم میانگین آن را با یک حالت معمول  و رایج استاندارد  و یا حتی یک عدد مورد انتظار مقایسه کنیم. در این آزمون فرض بر این است که نمونه ای به حجم n و میانگین m  از یک جامعه انتخاب کرده‎ایم و می خواهیم بدانیم که آیا می توان این نمونه را یک نمونه تصادفی از جامعه دانست یا خیر؟

به عنوان مثال میتوان مقایسه میزان شوری آب یک دریاچه با میانگین معمول شوری آب دریاچه ها، مقایسه میانگین درآمد مردم یک شهر در مقایسه با میانگین درآمد کل کشور، مقایسه مقدار روغن موجود در یک کنسرو تن ماهی تولید شده توسط یک کارخانه با مقدار استاندارد تعریف شده روغن در یک کنسرو تن ماهی  و مقایسه میانگین معدل دانش آموزان یک کلاس با یک میانگین مورد انتظار را نام برد.

مثال :

پژوهش گری در تحقیقی با عنوان "عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر تهران" فرضیه زیر را مطرح  و به آزمون آن پرداخت.

"به نظر می رسد میانگین معدل های دانش آموزان شهر تهران از میانگین معدل های دانش آموزان در سراسر کشور بالاتر است".

نکته: برای اجرای آزمون t تک نمونه ای (one sample t test) دانستن مقدار مفروض و نظری ( در اینجا میانگین معدل های دانش آموزان در سراسر کشور ) ضروری است. در این مثال این مقدار برابر با 17 می باشد.

در این مثال یک نمونه 20 نفری از دانش اموزان شهر تهران تهیه شده و میانگین معدل هر کدام از دانش آموزان به شرح زیر بدست آمده است. نحوه وارد کردن داده ها به شرح زیر است.



پس از اجرا کردن دستور one sample t test مطابق با تصویر بالا، متغیر مورد را از کادر سمت چپ انتخاب کرده  و به کادر سمت راست انتقال می دهیم. مقابل کادر Test Value میانگین مفروض (در اینجا 17) را تایپ کرده و OK را فشار می دهیم.



در قسمت نتایج Mean میانگین نمونه و Std deviation انحراف معیار نمونه و std error mean میزان اشتباه معیار میانگین را نشان می دهد. در جدول دوم t میزان تی محاسبه شده را نمایش می دهد، df درجه آزادی  و sig. 2-tiled سطح معنی داری را نشان می دهد. مهمترین مطلب در این جدول میزان sig. می باشد که اگر این میزان از 05. کوچکتر باشد با اطمینان 95% و اگر از 01. نیز کوچکتر باشد با احتمال 99% تفاوت آماری معنی دار بین دو میانگین واقعی و مفروض وجود دارد. در مثال فوق به دلیل اینکه sig نه از 01. و نه از 05. کوچکتر نیست پس می توان نتیجه گرفت که میانگین معدل های دانش آموزان شهر تهران از میانگین معدل های دانش آموزان در سراسر کشور بالاتر نیست و همگی میانگین معدل مشابهی دارند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ دی ۹۷ ، ۲۳:۰۱
سید سعید انصاری فر