آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

SPSS- AMOS- LISREL- Smart PLS- Warp PLS- R

آموزش تخصصی آمار و معادلات ساختاری

تحلیل آماری یک ابزار بسیار مفید برای دستیابی به راهکارهای مناسب در زمانی که فرآیندهای واقعی تحلیل به شدت پیچیده یا در شکل واقعی آن ناشناخته است. می‌باشد. تحلیل آماری، فرآیند جمع آوری، بررسی، خلاصه سازی و تفسیر اطلاعات کمّی را برای ارائه ی دلایل زیربنایی، الگوها، روابط، و فرآیندها پوشش می دهد.

*********
اینجانب سیدسعید انصاری فر دارای لیسانس و فوق لیسانس مهندسی صنایع، فوق لیسانس مدیریت دولتی گرایش MIS و دانشجو دکترا مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط مشی‌گذاری عمومی می‌باشم. برخی از سوابق علمی پژوهشی به شرح زیر است:

1- دارای بیش از 40 مقاله در موضوعات مختلف (کنفرانس های بین المللی و مجلات علمی پژوهشی و ژورنال ISC)
2- مولف سه کتاب (مبانی سازمان و مدیریت، آموزش مدل سازی معادلات ساختاری و SPSS، نگهداری کارکنان، چالش ها و نظریه ها)
3- مشاوره آماری و انجام تجزیه و تحلیل آماری در بیش از 700 پایان نامه ارشد و 50 پایان نامه دکترا
4- رتبه 7 کنکور دکترا
5- تدریس خصوصی آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزارهای SPSS، AMOS، Smart PLS، LISREL
6- کسب رتبه پژوهشگر برتر و برگزیده در جشنواره علمی پژوهشی شهرداری اصفهان

*********
تماس با ما:
ایمیل: ansarifar2020@gmail.com
شماره همراه: 09131025408
شبکه اجتماعی ایتا: 09131025408

*********
گروه علمی آموزشی پژوهشگران برتر:
این گروه با بهره مندی از کادری مجرب آمادگی تجزیه و تحلیل کیفی و داده های کمی آماری در موضوعات مختلف با استفاده از نرم افزارهای مختلفی چون SPSS ، Smart PLS، LISREL،R ، AMOS، Nvivo، Max QDA را دارد.

همکاران:
1-مجید دادخواه
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
2- مرسا آذر:
دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اصفهان
3- زهرا وحیدی:
دکتری مدیریت آموزشی، مدرس تحلیل کیفی
4-محمد مهدی مقامی:
دکتری آمار از دانشگاه اصفهان
5- طناز فریدنی:
کارشناسی ارشد آمار و ریاضی از دانشگاه اصفهان
6- زینب احمدی:
کارشناسی ارشد روان شناسی از دانشگاه اصفهان


***********
از دلایلی که پژوهشگران انجام تحلیل آماری را به ما می سپارند:
- تیم حرفه ای و با تجربه
- متخصص در زمینه انواع نرم افزارهای تحلیل آماری با بیش از 10 سال تجربه
- پشتیبانی و آموزش حضوری به صورت رایگان

با کمک آزمون­ های معنی­ داری می ­توان پی برد که کدام تفسیر درست است. منطق این آزمون­ ها ساده است. اگر دو متغیر در جمعیّت فاقد رابطه باشند احتمال این که نمونه تصادفی ما بیان­گر رابطه ای بین این دو متغیر باشد چقدر است؟ (یعنی احتمال دقیق نبودن نمونه تصادفی ما چقدر است؟). به عنوان مثال اگر صدبار نمونه­ گیری تصادفی انجام دهیم، احتمال این که یکی از آن ها نمونه غیر معرّفی باشد، یعنی بیان­گر رابطه­ های باشد که واقعا در جمعیّت وجود ندارد چقدر است؟ معمولا گفته می­شود آنجا که احتمالا از هر صد نمونه بیش از پنج نمونه بیان­گر رابطه­ های باشند که ناشی از خطای نمونه­ گیری است، احتمال نادرست بودن نمونه بالاست. چه بسا نمونه خاص ما یکی از پنج نمونه باشد! در نتیجه باید گفت به احتمال زیاد رابطه مشاهده ­شده ناشی از خطای نمونه­ گیری است و فرض فقدان رابطه در جمعیّت واقعا صحیح است.

🔸گروهی از پژوهش­گران محتاط­ ترند و معتقدند آنجا که بیش از یکی از صد نمونه بتواند برحسب تصادف رابطه­ های به شدت رابطه مشاهده شده ایجاد کند، آن گاه احتمال خطا زیاد است. اما اگر دریابیم که صرفا شمار بسیار اندکی از نمونه­ ها ممکن است رابطه مشاهده شده را ایجاد کنند می­توانیم قبول کنیم که رابطه مشاهده شده در نمونه ما واقعی و منعکس کننده رابطه در جمعیّت است.

🔹از آن جا که هرگز صدبار نمونه­ گیری نمی ­کنیم، باید برآورد کنیم که اگر صد بار نمونه گیری می­ کردیم چقدر احتمال داشت که نمونه ما جزء یکی از نمونه ­هایی باشد که صرفا بر اساس شانس و تصادف بیان­گر رابطه ­ای به شدّت رابطه مشاهده شده در نمونه ما هستند.

🔸با کمک نظریه احتمالات می­توان احتمال واقعی نبودن رابطه مشاهده شده در نمونه را (یعنی احتمال این که ناشی از خطای نمونه­ گیری باشد) برآورد کرد. (در این جا به این نظریه نمی پردازیم و فقط متذکر می­شویم که فرض این نظریه این است که از نمونه­ های تصادفی استفاده می­کنیم). آزمون معنی­ داری آماری در واقع برآورد همین احتمال است. دامنه مقادیر این آزمون­ها از (۰)  تا (۱) است و آن­ها را سطوح معنی­ داری می­خوانند. معنای این ارقام چیست؟ گیریم سطح معنی­ داری ۵۰/. است. این بدان معناست که در ۵۰ نمونه از ۱۰۰ نمونه فقط بر اثر خطای نمونه­ گیری (شانس) رابطه­ای به قوّت رابطه ه­ای که ما در نمونه مشاهده کردیم دیده می­شود. در این صورت احتیاط حکم می­کند رابطه مشاهده شده در نمونه خود را به احتمال زیاد واقعی ندانیم و در نتیجه فرض عدم رابطه در جمعیّت رد نمی­شود(تأیید می شود).

🔹اگر سطح معنی­ داری ۰۵/. باشد بدان معناست که فقط پنج نمونه از هر ۱۰۰ نمونه برحسب تصادف به رابطه مشاهده شده در نمونه ما منجر می­شود. اگر سطح معنی­ داری ۰۱/. باشد به معنی واقعی نبودن رابطه در یک نمونه از هر ۱۰۰ نمونه و اگر ۰۰۱/. باشد به معنای یک نمونه در ۱۰۰۰ نمونه است. پیداست هر چه سطح معنی­ داری پایین­ تر باشد، میتوان اطمینان بیشتری به «واقعی» بودن رابطه مشاهده شده در نمونه داشت.

🔸در اینجا به نحوه محاسبه این آزمون­های آماری معنی­ داری نمی­ پردازیم. فرمول این­ها در کتاب­های آماری وجود دارد و با برنامه­ های کامپیوتری هم به راحتی می­توان آن­ها را حساب کرد. اما مسأله­ ای وجود دارد که برنامه­ های کامپیوتری پاسخگوی آن نیستند. اکثر برنامه­های کامپیوتری سطح معنی­ داری را بین ۰/.  تا ۰٫۰۰۱محاسبه می­کنند؛ اما در چه سطحی فرضیه عدم رابطه در جمعیّت (فرضیه صفر) رد می­شود؟ معمولا سطح معنی ­داری را ۰۵/. تا  ۰۱/. را به عنوان مبنا در نظر می­گیرند. اما این سطوح قراردادی و اختیاری هستند.

🔹مسأله­ای که در کاربرد سطح معنی داری ۰۵/. وجود دارد، سهولت رد فرض صفر (عدم رابطه) است: چه بسا فرض عدم رابطه در جمعیّت رد شود (فرض وجود رابطه تأیید شود) در حالی که واقعا رابطه­ های وجود نداشته باشد. چنین اشتباهی را خطای نوع اول می­خوانند و بیشتر در نمونه­ های بزرگ پیش می­آید. از این رو بهتر است در نمونه­ های بزرگ سطح معنی داری ۰۱/. را به عنوان مبنا در نظر بگیریم. اما اگر همواره از سطح ۰۱/. استفاده کنیم ممکن است کار به خطای نوع دوم بکشد - یعنی سخت­گیری بیش از حد و تصدیق فرضیه صفر در جایی که باید آن را رد کرد. احتمال چنین خطایی در نمونه­ های کوچک بیشتر است. طبق قاعده تجربی برای نمونه ­های کوچک از سطح معنی­داری ۰۵/. و برای نمونه های بزرگ از سطح ۰۱/. یا کمتر استفاده می­کنیم.

👈 نکته: سطح معنی­ داری در برنامه #SPSS به صورت #Sig گزارش می­شود که در هنگام گزارش نتایج در پایانامه ­ها و مقالات باید به صورت مقدار (P ، (P-Valueگزارش شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۷
سید سعید انصاری فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی